Welkom Lente!
We hebben er lang op moeten wachten, langer dan we gehoopt hadden maar het vooruitzicht is nu eindelijk daar. Volgend weekend worden er temperaturen verwacht van boven de 20 graden en zon. Kijk, daar worden wij nu vrolijk van! Maart is wat dat betreft toch wel een beetje tegengevallen. Erg koud, en veel momenten van regen. Maar daar gaan we niet op terug kijken. We kijken bij BBQuality graag vooruit.
Zo willen we altijd voorop blijven lopen met de nieuwste BBQ- en vleestrends. Want zoals jullie weten zijn wij meer dan alleen maar een leverancier van goed BBQ vlees. En produceren, verwerken en portioneren wij zoveel mogelijk vlees zelf. Dit om de constante kwaliteit te waarborgen en ons te kunnen onderscheiden met onze concurrenten.
We willen echter meer. Tegenwoordig heb je als verkoper van vlees ook een verantwoordelijkheid, vinden wij. Je moet meer doen dan alleen maar vlees inkopen en verkopen. De tijd waar slagers vroeger hun dieren zelf slachten en in hun winkel verkochten zijn, op enkele uitzonderingen daar gelaten, voorbij. Het vlees van nu komt werkelijk uit alle uithoeken van de wereld. En dat is mooi en heeft vele voordelen. Want we kunnen nu een heel groot assortiment aanbieden van vele verschillende soorten vlees. Ieder met hun eigen kwalitatieve kenmerk. Maar er zitten ook nadelen aan. Want het transport, veelal met boot, is natuurlijk niet goed voor het milieu.
En dan heb je nog de traceability (traceerbaarheid) van de dieren. Daarin moeten wij als verkopers maar altijd de leveranciers vertrouwen. Natuurlijk zijn er wereldwijd regels en worden er ook in de vleessector strenge eisen gesteld. Maar, hoe weten wij of die nu altijd na worden geleefd en kunnen we zomaar iedereen vertrouwen? Hier ligt denk ik voor ons een hele mooie taak als slager van de toekomst. En zo zullen we dus binnenkort een vlog gaan opnemen bij onze huisboer van het Dubbeldoel Vlees Heijdra uit IJsselstein! Om zo transparant mogelijk te werken en te laten zien waar ons vlees rechtstreeks vandaan komt.
En aansluitend op het maandthema van april de Chicken lollypops (Bij een besteding van €100,- ontvang je deze maand 1 kilo chicken lollypops helemaal gratis!) is Claus de wereld ingedoken van (plof)kip. Want wat is nu eigenlijk een plofkip? En als een kip geen label heeft als biologisch of Beter leven is het dan eigenlijk ook een plofkip?
Kortom BBQuality is zoals jullie van ons gewend zijn volop in beweging, gaan jullie mee?